Klubb för kunder

Klubb för kunder

Att få vara med i en klubb är något som ända sedan barnsben känts lite speciellt. Man är utvald och får information och fördelar, som de som inte är med i klubben inte får. Samma känsla infinner sig när man går med i en kundklubb som privatperson eller som företag. Att få det där lilla extra, gällande erbjudanden och information, är lika lockande som privatperson eller i en kundklubb företag, och kan vara precis lika värdefullt.

 

Ta hand om kunderna

Genom att skapa en kundklubb för företag så får man en extra chans att ta hand om sina kunder och kan få dem att känna sig lite mer speciella. Det är även ett sätt att känna sig mer trygg att man har en kundkrets som är stabil och trogen. Så det är på alla sätt en vinstsituation för såväl kunder som säljande företag. Hur man sedan lägger upp sin kundklubb och vilka erbjudanden man väljer att ha, är helt upp till det egna behovet och smaken. Och oftast är det även en anpassning som beror på vad det är man säljer och vilken känsla man vill förmedla till sina kunder.

 

 

Rabatter eller upplevelser

Kundklubbar för företag kan lätt få fokus på rabatter och erbjudanden som gäller de produkter eller tjänster man säljer. Men kunderna i såväl privata kundklubbar som företagskundklubbar är människor. Och människor tycker ibland om att bli lite bortskämda och omhändertagna. Så bjud gärna kunderna på något lite extra ibland, kanske en kundklubbsfrukost med en föreläsning, eller ett after work mingel med underhållning av en känd artist. Det kan även vara uppskattat med familjedagar, där kunderna kan ta med hela familjen på en dag av mat, dryck och upplevelser av olika slag. Att välja leverantör handlar inte enbart om produkter och priser, utan det handlar även om tillit, välvilja och en känsla av välbefinnande.